кафедра готельно-ресторанної та курортної справи |
Вибіркові навчальні дисципліниВибіркові дисципліни загальної підготовки кафедри готельно-ресторанної та курортної справи на 2025-2026 н.р.
Анотації та силабуси вибіркових дисциплін загальної підготовки на 2025-2026 н.р.
Вибіркові дисципліни професійної підготовки кафедри готельно-ресторанної та курортної справи на 2025-2026 н.р.
|
Освітній рівень |
Курс |
Спеціальність/Освітня програма |
Семестр навчального року |
Назва вибіркової навчальної дисципліни |
Бакалавр |
ІІ |
241 Готельно-ресторанна справа |
І семестр |
|
І семестр |
Ціни в меню закладів ресторанного господарства |
|||
І семестр |
Практикум з готельно-ресторанного сервісу |
|||
І семестр |
Організація анімаційних послуг у підприємствах сфери гостинності |
|||
ІІ семестр |
Комплексна безпека готельного фонду |
|||
ІІ семестр |
Дипломатичний етикет та протокол |
|||
ІІ семестр |
Практикум з комп’ютерних технологій в готельному бізнесі |
|||
ІІ семестр |
Сучасні аспекти здорового харчування |
|||
бакалавр |
ІІІ |
241 Готельно-ресторанна справа |
І семестр |
Організація обслуговування гостей з обмеженими можливостями на підприємствах готельно-ресторанного бізнесу |
І семестр |
Основи планування в підприємствах готельно-ресторанного бізнесу |
|||
І семестр |
Інфраструктура готельного і ресторанного господарства |
|||
І семестр |
Іміджелогія в готельно-ресторанному бізнесі |
|||
І семестр |
Основи енергозбереження та енергоефективності в готельно-ресторанних комплексах |
|||
І семестр |
Виставкова діяльність |
|||
ІІ семестр |
||||
ІІ семестр |
Проектне оснащення в готельно-ресторанному господарстві |
|||
ІІ семестр |
||||
ІІ семестр |
Організація роботи ресторанів за спеціальним замовленням |
|||
ІІ семестр |
Екологічна безпека продовольчої сировини та продуктів харчування |
|||
ІІ семестр |
Організація івент-послуг у сфері гостинності |
|||
бакалавр |
ІV |
241 Готельно-ресторанна справа |
І семестр |
Клієнтоорієнтований сервіс у готельно-ресторанному бізнесі |
І семестр |
||||
І семестр |
Ландшафтний дизайн в готельно-ресторанних комплексах |
|||
І семестр |
Генерація креативних ідей у сфері гостинності |
|||
І семестр |
Технології штучного інтелекту в готельно-ресторанних комплексах |
|||
І семестр |
Сталий розвиток індустрії гостинності |
|||
ІІ семестр |
Енерго-та ресурсозбереження у готельно-ресторанному господарстві |
|||
ІІ семестр |
Управління якістю продукції та послуг в готельно-ресторанному господарстві |
|||
ІІ семестр |
Сервісна діяльність |
|||
ІІ семестр |
Сучасна система управління та експертизи якості продукції і послуг в закладах готельно-ресторанного господарства |
|||
ІІ семестр |
Основи курортології |
|||
ІІ семестр |
Емоційний інтелект у сфері індустрії гостинності |
Курс |
Силабус |
Анотація |
2 |
У навчальній дисципліні викладаються особливості планування діяльності підприємств ресторанного господарства, структура й обсяг ринку закладів харчування в Україні та світі, форми бізнесу (незалежні заклади та мережеві), моделі розвитку ресторанного бізнесу (франчайзинг, консалтинг, аутстафінг та аутсорсинг). |
|
Ціни в меню закладів ресторанного господарства |
Головною метою дисципліни є проведення дослідження є визначення сучасного стану системи ціноутворення на продукцію закладів ресторанного господарства |
|
Практикум з готельно-ресторанного сервісу |
У навчальній дисципліні викладаються основні вимоги національних і світових стандартів обслуговування у готелях, розглядаються конфліктні ситуації в готелі та пропонуються алгоритми їх вирішення; вимоги щодо обслуговування службою номерного фонду (правила комплектування та утримання візка покоївки, поповнення гігієнічних виробів у номері, стандарти прибирання номерного фонду в залежності від категорії, практика виконання прибиральних робіт, вимоги до текстилю постільної групи та декоративного текстилю в готелях в залежності від категорії, практика виконання покрокових етапів заправляння ліжка). Особливості обслуговування гостей у закладах ресторанного господарства за алгоритмом: зустріч гостя та прийом замовлення, його виконання, правила та порядок подачі страв, розрахунок і прощання з гостями, обслуговування банкетів) |
|
Організація анімаційних послуг у підприємствах сфери гостинності |
У навчальній дисципліні викладаються теоретичні та практичні засади організації анімаційних послуг у підприємствах сфери гостинності (теоретичні основи дозвілля та його вплив на виникнення анімації, особливості анімаційної діяльності: поняття, типологія, функції, структура анімаційної служби -керуюча та керована підсистеми). Організація анімаційних програм (особливості їх створення, типи, відмінності у організації для гостей різних вікових груп) |
|
Комплексна безпека готельного фонду |
Опанування теоретичними знаннями та практичними навичками в сегменті готельних систем безпеки. |
|
Дипломатичний етикет та протокол |
Набуття майбутніми фахівцями теоретичних знань і практичних навичок щодо базових норм дипломатичного протоколу, церемоніалу та етикету. Після вивчення курсу здобувачі будуть володіти загальними вимогами щодо здійснення дипломатичних відносин, дипломатичного листування, організації і проведення візитів, бесід та дипломатичних прийомів, міжнародної ввічливості. |
|
Практикум з комп’ютерних технологій в готельному бізнесі |
Набуття здобувачами вищої освіти знань та практичних навичок щодо використання сучасних комп'ютерних технологій у готельному бізнесі, вмінь користуватися пакетами спеціальних прикладних програм відповідно до професійної діяльності. |
|
Сучасні аспекти здорового харчування |
Викладаються теоретичні та практичні аспекти харчування, його вплив на здоров'я сучасної людини. Характеризуються основні харчові речовини продуктів (білки, жири, вуглеводи, макро- та мікронутрієнти, вода), їх взаємодія, зміни при різних способах кулінарного обробляння, зазначаються засоби запобігання негативного впливу їжі на організм людини; харчування у залежності від енергетичних витрат, віку, статі, роду занять, наявних проблем зі здоров'ям; особливості формування харчових звичок, фактори, що на них впливають |
|
3 |
Організація обслуговування гостей з обмеженими можливостями на підприємствах готельно-ресторанного бізнесу |
Набуття здобувачами вищої освіти знань про створення безбар’єрного середовища для організації обслуговування осіб з обмеженими можливостями. |
Основи планування в підприємствах готельно-ресторанного бізнесу |
Формування у студентів сучасного економічного мислення щодо відповідних тенденцій розвитку готельної справи в Україні, глибокого комплексного розуміння проблем управління підприємствами готельного бізнесу та опанування навичок їх практичного розв’язання. |
|
Інфраструктура готельного і ресторанного господарства |
Метою дисципліни "Інфраструктура готельного і ресторанного господарства" є формування у студентів глибоких теоретичних знань навичок для забезпечення конкурентоспроможності закладу готельно-ресторанного господарства завдяки прийняттю оптимального функціонування систем забезпечення закладу, раціональної організації виробництва продукції ресторанного господарства, якісному наданню широкого кола послуг, ефективній інноваційній діяльності, вивченню останніх досягнень закордонного досвіду в сфері гостинності і впровадженні його в практику діяльності закладу готельного та ресторанного господарства. |
|
Іміджелогія в готельно-ресторанному бізнесі |
Навчальна дисципліна спрямована на формування у здобувачів вищої освіти професійних навичок щодо розуміння особливостей створення ефективного іміджу, як особистого, так і підприємств готельно-ресторанного господарства. Метою вивчення дисципліни є ознайомлення здобувачів з теоретичними засадами, механізмами та методами формування іміджу; основними напрямами діяльності іміджмейкерів та технологіями створення іміджу; сформувати вміння та навички в галузі конструювання бажаного іміджу об’єкта (людини, організації тощо) під час здійснення своєї професійної діяльності. |
|
Основи енергозбереження та енергоефективності в готельно-ресторанних комплексах |
Розширення світогляду здобувача вищої освіти у галузі енергозбереження; формування теоретичних основ та придбання практичних навичок ефективного використання енергоресурсів та впровадження енергозберігаючих технологій на підприємтстві готельно-ресторанного господарства в сучасних умовах господарювання. |
|
Виставкова діяльність |
Комплексне уявлення про специфіку організації виставкового проекту, характерні риси сучасної української виставкової діяльності. Курс спрямований на формування у студентів теоретичних знань та практичних навичок в сфері організації виставкової справи, які він міг би успішно реалізувати у своїй професійній діяльності |
|
Ознайомлення здобувачів вищої освіти з художнім конструюванням (дизайном), як дисципліною, що інтегрує технічну і гуманітарну культуру на проектній основі і направлена на організацію гармонійного предметного середовища об’єктів готельно-ресторанного господарства. |
||
Проектне оснащення в готельно-ресторанному господарстві |
Навчальна дисципліна охоплює цілий комплекс питань, пов'язаних із організацією та ефективною роботою підприємств готельно-ресторанного господарства. Розглядає великий спектр сучасного обладнання та технологій при проектуванні та організації робочого простору, правильному виборі оснащення та створенні ефективного інтер'єру. |
|
Формування у студентів навичок виконувати планувальні, організаційні та управлінські функції в процесі діяльності підприємств ресторанного господарства; набуття навичок з оптимізації процесів виробництва на всіх етапах технологічних процесів, навичок дотримання вимог законодавства України, які передбачають впровадження системи НАССР на всіх підприємствах харчової галузі. |
||
Організація роботи ресторанів за спеціальним замовленням |
Формування у здобувачів вищої освіти вмінь та навичок стосовно організації сервісно-виробничого процесу у ресторанах за спеціальними замовленнями. Планування діяльності у відповідності з попитом на ринку та забезпеченням необхідними ресурсами. Створення умов для забезпечення конкурентоспроможності ресторанів за спеціальними замовленнями. |
|
Екологічна безпека продовольчої сировини та продуктів харчування |
Формування у здобувачів вищої освіти теоретичних знань та навичок з екологічної безпеки продуктів харчування та продовольчої сировини, основних закономірностей формування екологічної небезпеки та управління безпекою, застосування сучасних підходів до забезпечення екологічної безпеки ресторанної продукції |
|
Організація івент-послуг у сфері гостинності |
При вивченні освітньої компоненти розглядаються питання щодо сутності та ролі івент - заходів у сфері гостинності, їх класифікація, технології, процедури, організація та проведення, склад та функції персоналу задіяного в організації івент, його професіограми, наводяться етапи, перелік робіт, інструменти щодо просування та продажу івент на ринковому просторі, ризики та ефективність управління заходами |
|
4 |
Клієнтоорієнтований сервіс у готельно-ресторанному бізнесі |
Формування у здобувачів вищої освіти теоретичних знань та практичних навичок із застосування інструментів клієнтоорієнтованого сервісу при організації та наданні послуг споживачам у сфері готельно-ресторанного бізнесу. |
Майбутні фахівці у сфері готельного господарства мають набути навичок встановлення зв’язку між динамікою макро- і мікросередовища, інноваційним потенціалом готельних підприємств та іншими факторами впливу; на основі виявлених факторів вміти прогнозувати динаміку розвитку інноваційних технологій у діяльності готельних підприємств в Україні та за кордоном. |
||
Ландшафтний дизайн в готельно-ресторанних комплексах |
Формування у здобувачів вищої освіти комплексу теоретичних знань і практичних навичок, необхідних для розуміння питань щодо побудови і створення паркових композицій, малого саду, озеленення територій готельно-ресторанних комплексів, вміння використовувати графічні засоби для проектування ланшафтного дизайну території засобів розміщення. |
|
Генерація креативних ідей у сфері гостинності |
Формування у здобувачів вищої освіти комплексу теоретичних знань і практичних навичок, необхідних для індивідуальної та колективної генерації креативних ідей розвитку підприємств у сфері гостинності. |
|
Технології штучного інтелекту в готельно-ресторанних комплексах |
Опанування теоретичними знаннями та практичними навичками використання Artificial intelligence (AI) технологій в готельно-ресторанному бізнесі, чат-ботів, CRM систем для готелів; Kiosks, Cooking, Robots, систем створення рекомендацій в технологічних процесах ресторанних господарств при закладах розміщення. |
|
Сталий розвиток індустрії гостинності |
Формування у здобувачів вищої освіти комплексу теоретичних знань і практичних навичок, необхідних для ініціювання розвитку готельно-ресторанного бізнесу з урахуванням концепції сталого розвитку; визначення екологічного, соціального та економічного ефекту діяльності підприємств готельно-ресторанної сфери відповідно до цілей та завдань сталого розвитку; обґрунтовування пропозицій щодо подальшого покращення діяльності. |
|
Енерго-та ресурсозбереження у готельно-ресторанному господарстві |
Забезпечити студента знаннями про передумови, основні фактори та напрямки, кількісну і якісну ефективність енерго- та ресурсозбереження, навчити оцінювати соціальні та еколого-економічні переваги ресурсозберігаючих заходів на різних рівнях господарювання у готельному бізнесі, досліджувати теоретичні і практичні аспекти формування екологічного механізму управління і мотивації ресурсозбереження, проблеми моніторингу ресурсозберігаючих процесів на підприємстві готельного господарства, в регіоні, державі. |
|
Управління якістю продукції та послуг в готельно-ресторанному господарстві |
Формування у здобувачів вищої освіти системи знань щодо організаційних, нормативно-правових питань управління якістю, створення і впровадження систем управління якістю (СУЯ), принципів ефективного їх функціонування, методів контролю і оцінювання рівня якості, застосування загальнотеоретичних засад для розв'язання конкретних завдань щодо контролю, забезпечення, підвищення і управління якістю продукції і послуг на підприємствах індустрії гостинності.. |
|
Сервісна діяльність |
Полягає у формуванні у здобувачів теоретичних знань та практичних навичок щодо організації та управління сервісною діяльністю |
|
Сучасна система управління та експертизи якості продукції і послуг в закладах готельно-ресторанного господарства |
Основні завдання вивчення дисципліни «Сучасна система управління та експертиза якості продукції і послуг в готельно-ресторанному господарстві» зводяться до вивчення: еволюції розвитку систем управління і експертизи якості послуг в Україні і світі; систем управління якістю і проведення експертизи продукції та послуг; науково-теоретичної та методичної бази оцінювання якості продукції і послуг; вимог нормативної документації до складових діяльності готельного і ресторанного господарства в системі управління якістю і проведення експертизи; методів та способів вимірювання і оцінювання якості продукції ресторанного господарства та послуг в готельних комплексах. |
|
Основи курортології |
Навчити студентів володіти знаннями знань з питань сучасного стану курортної справи в Україні, надати класифікацію та характеристику курортних ресурсів визначення природного курортного потенціалу різноманітних територій, комплекси факторів та умов, які мають лікувальне значення; розглянути провідні лікувальні методики й особливості лікувально-оздоровчих засобів відновлення. |
|
Емоційний інтелект у сфері індустрії гостинності |
Формування системи теоретичних знань у здобувачів вищої освіти про емоційний інтелект, його складові (емоційний, когнітивний, комунікативний та поведінковий) та необхідні особистісно-професійні якості, що впливають на розвиток емоційного інтелекту, набуття практичних навичок керування власними емоціями та емоціями гостей. |