кафедра готельно-ресторанної та курортної справи

Вибіркові навчальні дисципліни

          

Вибіркові дисципліни загальної підготовки кафедри готельно-ресторанної та курортної справи на 2025-2026 н.р.

Освітній рівень

Курс

Семестр навчального року

Назва вибіркової навчальної дисципліни

бакалавр

ІІ

І семестр

Комп'ютерна графіка та Web-дизайн

ІІ семестр

Основи культури гостинності та споживання їжі

бакалавр

ІІІ

І семестр

Технологія клінінгового обслуговування

ІІ семестр

Основи барної справи

бакалавр

ІV

І семестр

Сомельє у ресторанному бізнесі

ІІ семестр

Ресторанний кейтеринг

магістр

ІІ

І семестр

Енерго-та ресурсозбереження на підриємствах

Анотації та силабуси вибіркових дисциплін загальної підготовки на 2025-2026 н.р.

Силабус

Анотація

Комп'ютерна графіка та Web-дизайн

Теоретична і практична підготовка фахівців зі створення інформаційних ресурсів у готельно-ресторанній справі, що забезпечить можливість обслуговувати, удосконалювати та розробляти нові веб-продукти для готелів та підприємств з надання інформаційних послуг

Основи культури гостинності та споживання їжі

Опанування навчальної дисципліни  забезпечує набуття спеціальних компетентностей з основ культури гостинності та споживання їжі, формування у студентів уявлення про місце і значення  культури гостинності і споживання їжі у світовому культурно-історичному процесі, про загальні аспекти сфери гостинності та етикету харчування, сучасні тенденції готельно-ресторанної справи та фактори, які впливали на цей процес, формування та розвиток корпоративної культури підприємств готельно-ресторанного бізнесу, роль обслуговуючого персоналу у створенні атмосфери гостинності у закладах готельно-ресторанного бізнесу.

Технологія клінінгового обслуговування

Опанування навчальної дисципліни  забезпечує  у студентів формування  навиків та умінь  у вирішенні, плануванні та застосуванні  клінінгових технологій у діяльності підприємств.

Основи барної справи

 Формування у студентів професійних компетентностей щодо організації роботи і обслуговування у барах;  набуття теоретичних і практичних знань щодо організації роботи бару та нових тенденцій в обслуговуванні споживачів, застосування набутого досвіду в організації роботи закладів ресторанного господарства , при підборі обладнання та інвентарю, впровадженні нових методів приготування напоїв і методів обслуговування споживачів.

Сомельє у ресторанному бізнесі

Освоєння основних актуальних професій залу закладів ресторанного господарства, їх особливості та професійні навиків формування теоретичних та практичних основ і застосування їх на практиці.

Ресторанний кейтеринг

Формування у студентів системи професійних компетенцій з організації сервісно-виробничого процесу з урахуванням вимог та потреб споживачів для ефективного  господарювання підприємств ресторанного господарства, які надають кейтерингові послуги; набуттю необхідної сукупності теоретичних та практичних знань для вирішення конкретних організаційних задач на сучасному етапі розвитку ресторанного бізнесу.

Енерго-та ресурсозбереження на підриємствах

Забезпечити студента знаннями про передумови, основні фактори та напрямки, кількісну і якісну ефективність енерго- та ресурсозбереження, навчити оцінювати соціальні та еколого-економічні переваги ресурсозберігаючих заходів на різних рівнях господарювання у готельному бізнесі, досліджувати теоретичні і практичні аспекти формування екологічного механізму управління і мотивації ресурсозбереження, проблеми моніторингу ресурсозберігаючих процесів на підприємстві готельного господарства, в регіоні, державі.

Вибіркові дисципліни професійної підготовки кафедри готельно-ресторанної та курортної справи на 2025-2026 н.р.
Освтній ступінь бакалавр

Освітній рівень

Курс

Спеціальність/Освітня програма

Семестр навчального року

Назва вибіркової навчальної дисципліни

Бакалавр
2 дисципліни

ІІ

241 Готельно-ресторанна справа

І семестр

Тенденції розвитку підприємств ресторанного господарства

І семестр

Ціни в меню закладів ресторанного господарства

І семестр

Практикум з готельно-ресторанного сервісу

І семестр

Організація анімаційних послуг у підприємствах сфери гостинності

ІІ семестр

Комплексна безпека готельного фонду

ІІ семестр

Дипломатичний етикет та протокол

ІІ семестр

Практикум з комп’ютерних технологій в готельному бізнесі    

ІІ семестр

Сучасні аспекти здорового харчування

бакалавр
2 дисципліни

ІІІ

241 Готельно-ресторанна справа

І семестр

Організація обслуговування гостей  з обмеженими можливостями на підприємствах готельно-ресторанного бізнесу

І семестр

Основи планування в підприємствах готельно-ресторанного бізнесу

І семестр

Інфраструктура готельного і ресторанного господарства  

І семестр

Іміджелогія в готельно-ресторанному бізнесі

І семестр

Основи енергозбереження та енергоефективності в готельно-ресторанних комплексах

І семестр

Виставкова діяльність

ІІ семестр

Дизайн об’єктів готельно-ресторанного господарства

ІІ семестр

Проектне оснащення в готельно-ресторанному господарстві

ІІ семестр

НАССР в закладах ресторанного господарства

ІІ семестр

Організація роботи ресторанів за спеціальним замовленням

ІІ семестр

Екологічна безпека продовольчої сировини та продуктів харчування

ІІ семестр

Організація івент-послуг у сфері гостинності

бакалавр
2 дисципліни

ІV

241 Готельно-ресторанна справа

І семестр

Клієнтоорієнтований сервіс у готельно-ресторанному бізнесі

І семестр

Інновації в спеціалізованих засобах розміщення

І семестр

Ландшафтний дизайн в готельно-ресторанних комплексах 

І семестр

Генерація креативних ідей у сфері гостинності

І семестр

Технології штучного інтелекту в готельно-ресторанних комплексах

І семестр

Сталий розвиток індустрії гостинності

ІІ семестр

Енерго-та ресурсозбереження у готельно-ресторанному господарстві

ІІ семестр

Управління якістю продукції та послуг в готельно-ресторанному господарстві 

ІІ семестр

Сервісна діяльність

ІІ семестр

Сучасна система управління та експертизи якості продукції і послуг в закладах готельно-ресторанного господарства

ІІ семестр

Основи курортології

ІІ семестр

Емоційний інтелект у сфері індустрії гостинності

Анотації та силабуси вибіркових дисциплін загальної підготовки на 2025-2026 н.р.

Курс

Силабус

Анотація

2

Тенденції розвитку підприємств ресторанного господарства

У навчальній дисципліні викладаються  особливості планування діяльності підприємств ресторанного господарства, структура й обсяг ринку закладів харчування в Україні та світі, форми бізнесу (незалежні заклади та мережеві), моделі розвитку ресторанного бізнесу (франчайзинг, консалтинг, аутстафінг та аутсорсинг).

Ціни в меню закладів ресторанного господарства

Головною метою дисципліни є проведення дослідження є визначення сучасного стану системи ціноутворення на продукцію закладів ресторанного господарства

Практикум з готельно-ресторанного сервісу

У навчальній дисципліні викладаються основні вимоги національних і світових стандартів обслуговування у готелях, розглядаються конфліктні ситуації в готелі та пропонуються алгоритми їх вирішення; вимоги щодо обслуговування службою номерного фонду (правила комплектування та утримання візка покоївки, поповнення гігієнічних виробів у номері, стандарти прибирання номерного фонду в залежності від категорії, практика виконання прибиральних робіт, вимоги до текстилю постільної групи та декоративного текстилю в готелях в залежності від категорії, практика виконання покрокових етапів заправляння ліжка). Особливості обслуговування гостей у закладах ресторанного господарства за алгоритмом: зустріч гостя та прийом замовлення, його виконання, правила та порядок подачі страв, розрахунок і прощання з гостями, обслуговування банкетів)

Організація анімаційних послуг у підприємствах сфери гостинності

У навчальній дисципліні викладаються теоретичні та практичні засади організації анімаційних послуг у підприємствах сфери гостинності (теоретичні основи дозвілля та його вплив на виникнення анімації, особливості анімаційної діяльності: поняття, типологія, функції, структура анімаційної служби -керуюча та керована підсистеми). Організація анімаційних програм (особливості їх створення, типи, відмінності у організації для гостей різних вікових груп)

Комплексна безпека готельного фонду

Опанування теоретичними знаннями та практичними навичками в сегменті готельних систем безпеки. 

Дипломатичний етикет та протокол

Набуття майбутніми фахівцями теоретичних знань і практичних навичок щодо базових норм дипломатичного протоколу, церемоніалу та етикету.  Після вивчення курсу здобувачі будуть володіти загальними вимогами щодо здійснення дипломатичних відносин, дипломатичного листування, організації і проведення візитів, бесід та дипломатичних прийомів, міжнародної ввічливості.

Практикум з комп’ютерних технологій в готельному бізнесі    

Набуття здобувачами вищої освіти знань  та практичних навичок щодо використання сучасних комп'ютерних технологій у готельному бізнесі,  вмінь користуватися пакетами спеціальних прикладних програм відповідно до професійної діяльності.

Сучасні аспекти здорового харчування

Викладаються теоретичні та практичні аспекти харчування, його вплив на здоров'я сучасної людини. Характеризуються основні харчові речовини продуктів (білки, жири, вуглеводи, макро- та мікронутрієнти, вода), їх взаємодія, зміни при різних способах кулінарного обробляння, зазначаються засоби запобігання негативного впливу їжі на організм людини; харчування у залежності від енергетичних витрат, віку, статі, роду занять, наявних проблем зі здоров'ям; особливості формування харчових звичок, фактори, що на них впливають

3

Організація обслуговування гостей  з обмеженими можливостями на підприємствах готельно-ресторанного бізнесу

Набуття здобувачами вищої освіти знань про створення безбар’єрного середовища для організації обслуговування осіб з обмеженими можливостями.

Основи планування в підприємствах готельно-ресторанного бізнесу

Формування у студентів сучасного економічного мислення щодо відповідних тенденцій розвитку готельної справи в Україні, глибокого комплексного розуміння проблем управління підприємствами готельного бізнесу та опанування навичок їх практичного розв’язання.

Інфраструктура готельного і ресторанного господарства  

Метою дисципліни "Інфраструктура готельного і ресторанного господарства" є формування у студентів глибоких теоретичних знань навичок для забезпечення конкурентоспроможності закладу готельно-ресторанного господарства завдяки прийняттю оптимального функціонування систем забезпечення закладу, раціональної організації виробництва продукції ресторанного господарства, якісному наданню широкого кола послуг, ефективній інноваційній діяльності, вивченню останніх досягнень закордонного досвіду в сфері гостинності і впровадженні його в практику діяльності закладу готельного та ресторанного господарства.

Іміджелогія в готельно-ресторанному бізнесі

Навчальна дисципліна спрямована на формування у здобувачів вищої освіти професійних навичок щодо розуміння особливостей створення ефективного іміджу, як особистого, так і підприємств готельно-ресторанного господарства. Метою вивчення дисципліни є ознайомлення здобувачів з теоретичними засадами, механізмами та методами формування іміджу; основними напрямами діяльності іміджмейкерів та технологіями створення іміджу; сформувати вміння та навички в галузі конструювання бажаного іміджу об’єкта (людини, організації тощо) під час здійснення своєї професійної діяльності.

Основи енергозбереження та енергоефективності в готельно-ресторанних комплексах

Розширення світогляду здобувача вищої освіти у галузі енергозбереження; формування теоретичних основ та придбання практичних навичок ефективного використання енергоресурсів та впровадження енергозберігаючих технологій на підприємтстві готельно-ресторанного господарства в сучасних умовах господарювання.

Виставкова діяльність

 Комплексне уявлення про специфіку організації виставкового проекту, характерні риси сучасної української виставкової діяльності. Курс спрямований на формування у студентів теоретичних знань та практичних навичок в сфері організації виставкової справи, які він міг би успішно реалізувати у своїй професійній діяльності

Дизайн об’єктів готельно-ресторанного господарства

 Ознайомлення здобувачів вищої освіти з художнім конструюванням (дизайном), як дисципліною, що інтегрує технічну і гуманітарну культуру на проектній основі і направлена на організацію гармонійного предметного середовища об’єктів готельно-ресторанного господарства.

Проектне оснащення в готельно-ресторанному господарстві

Навчальна дисципліна охоплює цілий комплекс питань, пов'язаних із організацією та ефективною роботою підприємств готельно-ресторанного господарства. Розглядає великий спектр сучасного обладнання та технологій при проектуванні та організації робочого простору, правильному виборі оснащення та створенні ефективного інтер'єру.  

НАССР в закладах ресторанного господарства

Формування у студентів навичок виконувати планувальні, організаційні та управлінські функції в процесі діяльності підприємств ресторанного господарства; набуття навичок з оптимізації процесів виробництва на всіх етапах технологічних процесів, навичок дотримання вимог законодавства України, які передбачають впровадження системи НАССР на всіх підприємствах харчової галузі.

Організація роботи ресторанів за спеціальним замовленням

Формування у здобувачів  вищої освіти  вмінь та навичок стосовно організації сервісно-виробничого процесу у ресторанах за спеціальними замовленнями. Планування діяльності у відповідності з попитом на ринку та забезпеченням необхідними ресурсами.  Створення умов для забезпечення конкурентоспроможності ресторанів за спеціальними замовленнями.

Екологічна безпека продовольчої сировини та продуктів харчування

Формування у здобувачів вищої освіти теоретичних знань та навичок з екологічної безпеки продуктів харчування та продовольчої сировини, основних закономірностей формування екологічної небезпеки та управління безпекою, застосування сучасних підходів до забезпечення екологічної безпеки ресторанної продукції

Організація івент-послуг у сфері гостинності

При вивченні освітньої компоненти розглядаються питання щодо сутності та ролі івент - заходів у сфері гостинності, їх класифікація, технології, процедури, організація та проведення, склад та функції персоналу задіяного в організації івент, його професіограми, наводяться етапи, перелік робіт, інструменти щодо просування та продажу івент на ринковому просторі, ризики та ефективність управління заходами

4

Клієнтоорієнтований сервіс у готельно-ресторанному бізнесі

Формування у здобувачів вищої освіти  теоретичних знань та практичних навичок із застосування інструментів  клієнтоорієнтованого сервісу при організації та наданні послуг споживачам у сфері готельно-ресторанного бізнесу.

Інновації в спеціалізованих засобах розміщення

Майбутні фахівці у сфері готельного господарства мають набути навичок встановлення зв’язку між динамікою макро- і мікросередовища, інноваційним потенціалом готельних підприємств та іншими факторами впливу; на основі виявлених факторів вміти прогнозувати динаміку розвитку інноваційних технологій у діяльності готельних підприємств в Україні та за кордоном.

Ландшафтний дизайн в готельно-ресторанних комплексах 

Формування у здобувачів вищої освіти комплексу теоретичних знань і практичних навичок, необхідних для розуміння питань щодо побудови і створення паркових композицій, малого саду, озеленення територій готельно-ресторанних комплексів, вміння використовувати графічні засоби для проектування ланшафтного дизайну території засобів розміщення.

Генерація креативних ідей у сфері гостинності

Формування у здобувачів вищої освіти комплексу теоретичних знань і практичних навичок, необхідних для індивідуальної та колективної генерації креативних ідей розвитку підприємств у сфері гостинності.

Технології штучного інтелекту в готельно-ресторанних комплексах

Опанування теоретичними знаннями та практичними навичками використання Artificial intelligence (AI) технологій в готельно-ресторанному бізнесі, чат-ботів, CRM систем для готелів; Kiosks, Cooking, Robots, систем створення рекомендацій в технологічних процесах ресторанних господарств при закладах розміщення.

Сталий розвиток індустрії гостинності

Формування у здобувачів вищої освіти комплексу теоретичних знань і практичних навичок, необхідних для ініціювання розвитку готельно-ресторанного бізнесу з урахуванням концепції сталого розвитку; визначення екологічного, соціального та економічного ефекту діяльності підприємств готельно-ресторанної сфери відповідно до цілей та завдань сталого розвитку; обґрунтовування пропозицій щодо подальшого покращення діяльності.

Енерго-та ресурсозбереження у готельно-ресторанному господарстві

Забезпечити студента знаннями про передумови, основні фактори та напрямки, кількісну і якісну ефективність енерго- та ресурсозбереження, навчити оцінювати соціальні та еколого-економічні переваги ресурсозберігаючих заходів на різних рівнях господарювання у готельному бізнесі, досліджувати теоретичні і практичні аспекти формування екологічного механізму управління і мотивації ресурсозбереження, проблеми моніторингу ресурсозберігаючих процесів на підприємстві готельного господарства, в регіоні, державі.

Управління якістю продукції та послуг в готельно-ресторанному господарстві 

Формування у здобувачів вищої освіти системи знань щодо організаційних, нормативно-правових питань управління якістю, створення і впровадження систем управління якістю (СУЯ), принципів ефективного їх функціонування, методів контролю і оцінювання рівня якості, застосування загальнотеоретичних засад для розв'язання конкретних завдань щодо контролю, забезпечення, підвищення і управління якістю продукції і послуг на підприємствах індустрії гостинності..
Набуття навичок аналізу діяльності підприємств готельного і ресторанного бізнесу, розв'язання проблем підвищення якості

Сервісна діяльність

Полягає у формуванні у здобувачів теоретичних знань та практичних навичок щодо організації та управління сервісною діяльністю

Сучасна система управління та експертизи якості продукції і послуг в закладах готельно-ресторанного господарства

Основні завдання вивчення дисципліни «Сучасна система управління та експертиза якості продукції і послуг в готельно-ресторанному господарстві» зводяться до вивчення: еволюції розвитку систем управління і експертизи якості послуг в Україні і світі; систем управління якістю і проведення експертизи продукції та послуг; науково-теоретичної та методичної бази оцінювання якості продукції і послуг; вимог нормативної документації до складових діяльності готельного і ресторанного господарства в системі управління якістю і проведення експертизи; методів та способів вимірювання і оцінювання якості продукції ресторанного господарства та послуг в готельних комплексах.

Основи курортології

Навчити студентів володіти знаннями знань з питань сучасного стану курортної справи в Україні, надати класифікацію та характеристику курортних ресурсів визначення природного курортного потенціалу різноманітних територій, комплекси факторів та умов, які мають лікувальне значення; розглянути провідні лікувальні методики й особливості лікувально-оздоровчих засобів відновлення.

Емоційний інтелект у сфері індустрії гостинності

Формування системи  теоретичних знань у здобувачів вищої освіти про емоційний інтелект, його складові (емоційний, когнітивний, комунікативний та поведінковий) та необхідні особистісно-професійні якості, що впливають на розвиток емоційного інтелекту, набуття практичних навичок керування власними емоціями та емоціями гостей.